De interactieve leeractiviteiten (content) zoals die gebruikt worden door een leerling/student worden gemaakt met Numworx Author. Dit is een WYSIWYG auteursomgeving die als installeerbare applicatie beschikbaar is.

Numworx Widgets

Naast de basis itemtypes is er een verzameling 'widgets' beschikbaar waarin specifieke complexe interactie mogelijk is zoals simulaties, 2D en 3D-constructietools, statistische tools en dergelijke. Deze widgets kunnen naadloos geintegreerd worden in de eigen content.

Terwijl ‘widgets’ in veel andere systemen over het algemeen beperkte functionaliteit hebben, bieden veel Numworx widgets complexe functionaliteit die voorheen alleen binnen stand-alone applicaties beschikbaar was.

Voor uitgevers is de verzameling Numworx widgets eenvoudig uitbreidbaar en het is mogelijk om software van andere partijen als widget toe te passen via de meegeleverde API.

 

Bekijk de Widgets

Herkenning handgeschreven formules

Leerlingen of studenten schrijven wiskundige notaties met een stylus op een touch screen, het systeem herkent het handschrift en zet dit direct om in bewerkbare invoer. Deze herkenningssoftware zal in 2018 in samenwerking met de Universiteit Utrecht verder worden ontwikkeld voor een optimale ondersteuning van wiskundige activiteiten in een digitale omgeving.

Hansdchriftherkenning